شکلات پروتئین بار چیست؟
شرکت PTS
شکلات پروتئین بار چیست؟
چهار شنبه 9 اسفند 1402 ساعت | بازدید : 157 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

داستان شکلات پروتئین بار


داستان شکلات بار به انگلیس بازمی‌گردد! جوزف فرای انگلیسی؛ شخصی بود که برای اولین بار در سال ۱۸۴۷ روشی جدید برای ساخت یک شکلات جامد ابداع کرد. این شکلات؛ ترکیبی از پودر‌ کاکائو، شکر و کاکائو خمیری بود. این داستان ادامه داشت تا این‌ که در سال ۱۸۹۴ جان کدبری؛ بنیان‌گذار شرکت‌ کدبری با الهام از شکلات‌های فرای انگلیسی، شکلات بارهای مخصوص خودش را تولید کرد.

در همین سال بود که شکلات‌های فرای و کدبری؛ در یک نمایشگاه تجاری به طور همزمان مورد بازدید عموم قرار گرفت. از آن جایی که این فرآوری به شدت مورد توجه مردم قرار گرفت؛ فرای و کدبری در دهه‌های بعدی به تولید انبوه این شکلات مشغول شدند.

پروتئین بار شکلاتی چیست؟

شکلات بار یا همان شمش طلا؛یا غلات بار،ایزوبار،پرو بار،انرژی بار،کلسی بار،کنجی بار یک فرآورده قندی مکعب مستطیلی شکل است. خوراکی که سرشار از قند و کربوهیدارت و انرژی است. شکلات بار؛ همان‌طور که از نامش پیداست از شکلات درست شده‌است. با این وجود می‌تواند حاوی آجیل، میوه، کارامل، نوقا، ویفر و …. باشد.

خمیر کاکائو، کره کاکائو، شکر و شیر موادی هستند که تمام یا برخی از مواد شکلات را تشکیل می‌دهند. ترکیب مختلف این مواد با هم؛ انواع مختلف شکلات از جمله، شکلات تلخ، شکلات شیری و شکلات سفید را می‌سازند. امروزه تنوع محصولات شکلات بار بسیار زیاد است؛ طوری که انتخاب آن کار سختی می‌شود.

آشنایی با پرو بارها

پروتئین بارها چه محصولاتی هستند و دارای چه ویژگی‌هایی می‌باشند؟ پروتئین؛ یکی از اصلی‌ترین ماده‌های موجود در بدن ما است. پروتئین‌ بارها؛ محصولاتی غنی شده‌ای هستند که یکی از مواد حیاتی بدن یعنی نیاز به پروتئین را برطرف می‌کنند. معمولا پروتئین بارها؛ به صورت میان وعده و یا در زمان مشخص برای ورزشکاران مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پروتئین بارها؛ خوراکی مورد علاقه ورزشکاران است. با این وجود افراد در تمامی سنین می‌توانند از این محصولات به عنوان یک میان وعده سالم استفاده کنند. همچنین کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند و می‌خواهند رژیم لاغری را در برنامه غذایی خود بگنجانند؛ می‌توانند با خرید شکلات‌های پروتئین بار به بهتر شدن رژیم خود کمک نمایند. با استفاده از این مکمل‌ها؛ دیگر لازم نیست نگران دریافت پروتئین خود از طریق مواد غذایی مصرفی خود باشید.

همه چیز درباره شکلات پروتئین بار

بهتر است قبل از این‌که در مورد شکلات بار پروتئین بگوییم؛ کمی از فواید پروتئین بدانیم. مصرف پروتئین به ویژه شکلات پروتئین بار؛ می‌تواند از بروز سرطان جلوگیری کند. این مکمل همچنین می‌تواند سبب افزایش حجم عضلات شود و در نهایت این شکلات بار پروتئین است که می‌تواند کاهش وزن قابل توجهی را در شما بوجود آورد. شکلات پروتئین بار؛ دارای طعم و شکل‌های متفاوتی است و در تهیه آن از مواد شیرین کننده کم کالری و یا حتی بدون کالری استفاده شده‌ است.

با این وجود حواستان باشد که این شکلات‌ها دارای پروتئین بالایی هستند. اما شکر و شیرین‌کننده‌های مصنوعی موجود در آن‌ها می‌توانند برای سلامتی مضر ‌باشند. درست است که این محصول دارای پروتئین بالایی است؛ با این وجود بهتر است بدانید که پروتئین موجود در این محصولات بدان معنا نیست که مواد تشکیل دهنده آن نیز برای سلامتی مفید است.

بنابراین علاوه بر رعایت تعادل در مصرف شکلات پروتئین بار؛ سعی کنید از برند خوبی استفاده کنید که میزان شکر آن در حد استاندارد باشد. سخن آخر این‌که شکلات‌های پروتئین بار؛ می‌توانند پروتئین روزانه بدن را تامین کنند. و به علاوه نسبت به شکلات‌های معمولی لذیذتر و انرژی بخش‌تر هستند.

ترکیبات موجود در پروتئین بار

در شکلات پروتئینی بسته به نوع و برند مربوطه ترکیبات متفاوت بوده و نسبت آنها نیز با یکدیگر فرق دارد. بنابراین بهترین راه آن است که جدول ترکیبات موجود روی محصول مورد نظر را خوانده و بر اساس اولویت‌های خود فراورده مورد نیازتان را انتخاب نمایید. پروتئین بارهای موجود در بازار به طور معمول حاوی 10 تا 20 گرم پروتئین، 5 تا 10 گرم چربی، 25 تا 35 گرم کربوهیدرات و 5 تا 10 گرم فیبر هستند. همچنین ممکن است در پروتئین بار منابعی غنی از ریزمغذی‌ها مثل کلسیم، پتاسیم، آهن و ویتامین‌های گروه B را بیابید.

بسیاری از پروتئین بارها ممکن است از خرما، میوه‌های خشک، مغزها، دانه‌ها و غلات کامل مثل کینوا و جو دوسر ساخته شده و چیزی حدود 150 تا 400 کالری را برای بدن فراهم آورند. مقدار پروتئین در برخی از انواع protein bar ممکن است حتی به 30 گرم نیز برسد. منبع اصلی پروتئین در پروتئین بارها متفاوت است. برخی از آنها از پروتئین whey ، کازئین، پودر ماست یا شیر، پروتئین سویا یا پروتئین تخم مرغ حاصل شده و برخی دیگر از آجیل و دانه‌ها به عنوان منبع پروتئین بهره می‌گیرند. بنابراین همان‌طور که عنوان کردیم ترکیبات موجود در پروتئین بارها نسبت به نوع آنها بسیار متنوع بوده و همچنین تنوع طعم بسیار بالایی نیز دارند.

پروتئین چیست و چه نقشی در بدن ما دارد ؟

اول از همه از پروتئین بیشتر بدانیم! پروتئین‌ها موادی هستند که از اسیدهای آمینه تشکیل شده‌اند و می‌توانند عملکردهای متفاوتی برای بدن داشته باشند. پروتئین؛ بیشترین کار را در سلول‌ها انجام می‌دهد و یکی از وظایف اصلی این ماده تامین انرژی بدن است. رشد و حفظ ماهیچه‌ها، حمل و ذخیره مواد غذایی، تامین انرژی، تقویت سیستم ایمنی بدن، انتقال پیام و هورمون و در نهایت تنظیم پی اچ و حفظ مایعات بدن از عملکردهایی است که این ماده در بدن ما دارد.

حالا تصور کنید با این همه مشغله در زندگی نتوانیم به این ماده مهم و حیاتی برای بدن توجه کنیم! کمبود پروتئینی سبب چه بیماری‌هایی می‌شود؟ ضعف یا درد ناگهانی عضلات، ضعیف شدن رشد موها، احتباس مایعات، هوس‌های مکرر مواد غذایی، کبد چرب، نوسانات خلقی، مه مغزی، خواب ضعیف، پوکی استخوان، کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن، اختلال در رشد کودکان و ناخن‌های ضعیف و شکننده برخی از بیماری‌هایی هستند که نبود این ماده در بدن به وجود می‌آورد.

چرا باید از شکلات پروتئین بار استفاده کرد ؟

خب حالا که از پروتئین و اثرات منفی که کمبود آن در بدن به وجود می‌آورد بیشتر اطلاع پیدا کرده‌اید؛ بهتر است به پاسخ این سوال بپردازیم! چرا باید از شکلات پروتئین بار استفاده کنیم؟ مصرف به اندازه پروتئین برای کسانی که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند و یا ورزشکارانی که می‌خواهند مطلوب و با کیفیت زندگی کنند بسیار حائز اهمیت است. افراد گیاهخوار و وگان، افرادی که از رژیم غذایی استفاده می‌کنند و بدنسازان کسانی هستند که باید از شکلات‌ بارها در برنامه غذایی خود استفاده کنند.

شکلات‌های پروتئین بار؛ می‌توانند با خستگی مبارزه کنند. اگر یک روز شلوغ را پشت سر گذاشته‌اید و یا در یک جلسه ساعت‌ها مجبور به نشستن شده‌اید و تایمی برای غذا خوردن نداشتید نگران نباشید! کافی است یک عدد از این شکلات بارها را در کیف خود نگاه داشته و هر زمان که احساس کردید دچار افت قند خون شدید آن را میل کنید تا ببینید که چطور خستگی‌اتان به صفر خواهد رسید.

این شکلات‌ها؛ مناسب کسانی هستند که به تناسب اندام خود بسیار اهمیت می‌دهند و دائما در حال ورزش کردن هستند. اما چرا؟ زیرا این شکلات‌ها گزینه‌های راحت و سریعی برای دریافت پروتئین لازم برای عضله سازی بعد از تمرین هستند.

شکلات بار فیتنس یا شکلات بار رژیمی

شکلات بار فیتنس؛ یک مکمل بدنسازی است که ورزشکاران از آن به عنوان جایگزینی برای وعده‌های غذایی استفاده می‌کنند. اما چرا باید از شکلات بار فیتنس استفاده کرد؟ بهتر است بدانید که مصرف این مکمل‌ها برای ورزشکاران استقامتی بسیار ضروری است؛ چرا که شکلات‌بارهای فیتنس دارای مقادیر زیادی پروتئین هستند. همان‌طور که می‌دانید پروتئین نقش بسیار مهمی در عضله‌سازی و حفظ سلامت عمومی بدن دارد و از خوراکی‌های ضروری برای ورزشکاران است.

بنابراین اگر ورزش بدنسازی را انجام می‌دهید تا لاغر شوید و یا عضله سازی کنید؛ باید از محصولات پروتئینی مصرف کنید تا زودتر به هدفی که می‌خواهید برسید. دلیل اصلی استفاده از این محصول؛ ماهیچه‌سازی و ترمیم آسیب‌های بعد از بدنسازی است. چگونه می‌توان شکلات بار فیتنس را تهیه کرد؟ خوشبختانه امروزه استفاده از این محصولات بسیار رایج گشته است و تقریبا در هر فروشگاه مواد‌غذایی و یا سالن ورزشی می‌توانید آن را خریداری کنید.

فواید استفاده از شکلات پروتئینی

تاکنون برای خرید پروتئین بار اقدام کرده‌اید؟ پروتئین بار یک میان‌وعده بی‌نظیر برای شما می‌تواند باشد که فواید زیر را به همراه دارد:

مقوی و مغذی

پروتئین‌ بارها با طعم‌های مختلف معمولا در دسترس بوده و به راحتی می‌توان آنها را تهیه کرد. اگر به هنگام عصر که بر اثر فشار کار خسته و کم‌انرژی شده‌اید به دنبال یک خوراکی لذیذ می‌گردید که مدتی شما را سیر نگه داشته و انرژی مطلوبی را برای بدنتان فراهم آورد، بی‌گمان پروتئین بار گزینه‌ای مناسب برای انتخاب خواهد بود. با خوردن این محصول نه تنها توان بدنی بیشتری پیدا می‌کنید بلکه ویتامین‌ها و مواد معدنی مهمی مثل ویتامین‌های گروه ب، ویتامین E، کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر و … را نیز به بدن خود خواهید رساند.

تامین انرژی برای ورزش

چنانچه اشاره کردیم شکلات پروتئینی حاوی مقادیر مناسبی از کربوهیدرات و پروتئین است از این رو می‌توان قبل و بعد از تمرینات ورزشی به عنوان منبع انرژی از آن بهره گرفت. اگر بعد از ورزش از این محصول استفاده کنید، به ترمیم عضلات و ریکاوری نیز کمک خواهد شد.

کمک به عضله سازی

اگر در پی افزایش حجم عضلات خود هستید، مصرف پروتئین بار در رساندن شما به هدف خود می‌تواند بسیار موثر باشد. افرادی که ورزش‌های مقاومتی و قدرتی انجام می‌دهند با مصرف پروتئین می‌توانند عملکرد بهتری در تمرینات خود داشته باشند. مصرف پروتئین همچنین از تحلیل عضلات نیز جلوگیری می‌کند. اگر به شیک پروتئین علاقه‌ای ندارید، شکلات پروتئینی را حتما امتحان کنید؛ قطعا نظر شما را جلب خواهد کرد

شکلات پروتئینی جایگزینی برای صبحانه

وقتی به هر دلیل غذایی در دسترس شما نیست، پروتئین بار گزینه‌ای مناسب برای جایگزین شدن در وعده‌های غذایی شما می‌تواند باشد. به ویژه برای صبحانه می‌توانید از این محصول استفاده کرده و مواد مغذی بسیاری را به بدن خود برسانید. توصیه می‌کنیم به این منظور نوعی از پروتئین بار را انتخاب کنید که حاوی مقادیر بالایی قند و روغن‌های هیدروژنه نباشد تا خظری برای سلامتی شما به وجود نیاید.

همه چیز درباره شوکوبار یا پروبار

بهتر است قبل از این‌که در مورد شکلات بار پروتئین بگوییم؛ کمی از فواید پروتئین بدانیم. مصرف پروتئین به ویژه شکلات پروتئین بار؛ می‌تواند از بروز سرطان جلوگیری کند. این مکمل همچنین می‌تواند سبب افزایش حجم عضلات شود و در نهایت این شکلات بار پروتئین است که می‌تواند کاهش وزن قابل توجهی را در شما بوجود آورد. شکلات پروتئین بار؛ دارای طعم و شکل‌های متفاوتی است و در تهیه آن از مواد شیرین کننده کم کالری و یا حتی بدون کالری استفاده شده‌ است.

با این وجود حواستان باشد که این شکلات‌ها دارای پروتئین بالایی هستند. اما شکر و شیرین‌کننده‌های مصنوعی موجود در آن‌ها می‌توانند برای سلامتی مضر ‌باشند. درست است که این محصول دارای پروتئین بالایی است؛ با این وجود بهتر است بدانید که پروتئین موجود در این محصولات بدان معنا نیست که مواد تشکیل دهنده آن نیز برای سلامتی مفید است.

پروتئین بار بادام زمینی

پروتئین بار با بادام زمینی با روکش کاکائو تلخ بسیار مقوی و انرژی زا طبیعی بدون شکر افزوده است. این نوع شکلات به دلیل غنی شدن با فیبر ارزش غذایی بالای حاصل از بادام زمینی برای تمامی افراد در سنین مختلف بخصوص ورزشکاران مفید است.

شکلات بار کاکامو آبیش میان‌ وعده‌ای برای همه

شکلات بار کاکامو آبیش یک پرو بار وگان , وجترین  و کاملاً طبیعی است که از مواد اولیه با ارزشی تهیه شده که سرشار از کربو هیدرات , پروتئین، فیبر، ویتامین، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. این محصول برای افرادی که به دنبال افزایش انرژی، کاهش وزن، سلامت پوست و مو و تقویت سیستم عصبی هستند، مناسب است.

کاکامو آبیش برای همه سنین قابل‌مصرف است. اما باید توجه داشت که مصرف بیش از حد یا ناسازگار بودن با مزاج فرد ممکن است عوارض منفی هم داشته باشد.

برخی از خواص شکلات پروتئین بار کاکامو آبیش عبارت‌اند از:

کاکامو آبیش مقادیر خوبی از پروتئین گیاهی را دارد که به تقویت عضلات، رشد بافت‌های بدن، تعادل هورمون‌ها و تولید آنزیم‌ها کمک می‌کند. این میزان پروتئین بالا این محصول را بین ورزشکاران بسیار محبوب کرده است.

تمامی مواد تشکیل‌دهنده این محصول بر پایه گیاهان و به‌صورت خام هستند که باعث می‌شود تمامی خواص خود را به‌خوبی حفظ کنند. این خاصیت کاکامو را برای گیاهخواران و خام گیاه‌خوران بسیار مناسب کرده است.

جوی دو سر، کینوا , استویا، شاهدانه همگی در پروتئین بار کاکامو!

وجود جوی دو سر در این محصول پروتئین خوب و فیبر بالایی به آن بخشیده که باعث سیری طولانی‌مدت و کاهش هوس شیرینی‌جات می‌شود. افرادی که قصد کاهش وزن و لاغری دارند می‌توانند از آن به‌عنوان یک میان‌وعده یا جایگزینی برای وعده صبحانه استفاده کنند. در این صورت بدون افت قند یا احساس گرسنگی به‌راحتی لاغر می‌شوید.

کاکامو آبیش با استویا شیرین شده که یک شیرین‌کننده طبیعی و تقریباً بدون کالری است. افراد مبتلا به دیابت هم می‌توانند از آن به‌راحتی استفاده کنند.

فیبر طبیعی موجود در آن می‌تواند به کنترل قند خون و جلوگیری از نوسانات آن کمک کند. این فیبر حتی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را نیز کاهش می‌دهد.

پروتئین بار کاکامو آبیش حاوی کینوا و  پودر شاهدانه است که غنی از پروتئین، آهن، روی و فولات می‌باشد. این مواد می‌توانند به رشد مو، جلوگیری از ریزش مو، درخشان شدن مو و تغذیه پوست کمک کنند. همچنین، پودر شاهدانه دارای خاصیت ضدقارچ، ضدباکتری و ضدالتهاب است که برای درمان جوش، شوره، خارش و التهاب پوست و مو مفید است

طرز تهیه پروتئین بار خانگی

با تهیه مواد اولیه پروتئینی می‌توانید در خانه طرز تهیه شکلات پروتئینی را یاد بگیرید و درست کنید. ما در اینجا طرز تهیه پروتئین بار خانگی شکلاتی را به شما آموزش می‌دهیم. برای تهیه این پروتئین بار رژیمی خانگی، ابتدا پودر پروتئین، جودوسر، دانه کتان، پودر کاکائو و آلبالو خشک را در یک کاسه بزرگ ترکیب کنید. سپس در یک ظرف مخصوص ماکروفر، کره بادام زمینی و عسل را مخلوط کنید. ترکیب را به مدت ۴۵ ثانیه در مایکروویو حرارت دهید تا عسل ذوب و کره بادام زمینی شل شود.

آب و وانیل را به ترکیب گرم شده، اضافه و مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود. سپس مواد مایع را داخل مواد خشک بریزید و مخلوط کنید تا ترکیب خمیر مانندی ایجاد شود. ترجیحا یک قالب مخصوص پخت نان یا یک ظرف گود و کشیده را انتخاب کنید. یک ورق کاغذ مومی داخل ظرفتان قرار دهید و مواد را درون آن بریزید. ظرف یا قالب را حداقل به مدت یک ساعت درون یخچال قرار دهید. سپس، پروتیین بار را از ظرف بیرون بیاورید و به قطعات دلخواه برش بزنید. اکنون پروتئین بار خانگی خود را داخل کیسه نایلون یا یک ظرف دردار بگذارید و در یخچال نگهداری کنید. این شکلات برای چندین هفته درون یخچال دوام می‌آورد.

خرید شکلات بار | پروتئین بار را از کجا بخرم؟

امروزه؛ برندهای مختلف ایرانی و خارجی مانند آبیش،کارن،کیتاریچ،نستله، در فروشگاهای حضوری در تهران و شهرستانها و فروشگاه اینترنتی مانند ترب،دیجی کالا،فروشگاه استوت،داروخانه،داروکده،بادی من و مکمل شاپ انواع شکلات پروتئین بار را در شکل‌های مختلف عرضه می‌کنند که می‌توانید با توجه به نیاز خود بهترین این شکلات‌ بارها را انتخاب کرده و نوش جان نمایید. همچنین می‌توانید این محصولات را در خانه تهیه کرده و یک پروتئین خانگی درست کنید. استفاده از این محصول؛ برای کسانی که به هر دلیل نمی‌توانند خوراکی‌هایی از قبیل؛ گوشت، مرغ، ماهی، حبوبات و دانه‌های مغذی که دارای پروتئین هستند را استفاده نمایند پیشنهاد می‌شود. چرا که مصرف شکلات پروتئین بارها؛ سبب می‌شود پروتئین بدن این افراد به خوبی تامین شود.

پس همین الان خرید شکلات پروتئین بار را در لیست خرید خود اضافه کنید و مطمئن باشید که بهترین انتخاب است. برای خرید شکلات بار چند نکته اصلی را به خاطر بسپارید! اول این‌که در حال حاضر گزینه‌های موجود در بازار بسیار زیاد است که ممکن است انتخاب را برایتان سخت کند. حتما به پروتئین، فیبر، آهن، قند، کلسیم و همچنین ویتامین A و C در هنگام خرید محصول توجه داشته باشید. از خود بپرسید که این محصولات؛ می‌توانند ۱۰ درصد از نیاز روزانه شما را به مواد مغذی تامین کنند؟ آیا این محصولات کمتر از دو گرم چربی اشباع شده و کمتر از ۱۵ گرم قند دارند؟ به لیست محصول توجه کنید و بیبنید که آیا مواد کامل یا مواد فرآوری شده زیاد می‌بینید؟

پس از پاسخ به این سوالات می‌توانید شکلات بار مناسب خود را خریداری کنید. یکی دیگر از نکاتی که درباره خرید شکلات پروتئین بار باید به آن توجه نمود؛ میزان کالری در این شکلات‌ها است. سعی کنید پروتئین باری را انتخاب کنید که در نهایت بیش از ۲۰۰ کالری نداشته باشد؛ چرا که این میزان کالری برای یک میان وعده ایده‌آل مناسب است.

قیمت شکلات بار یا شکلات فیتنس بار

قیمت شکلات بار نیز بستگی به برندی خواهید داشت که انتخاب خواهید کرد. کیفیت ترکیبات، اعتباربرند، طعم و مزه، کاربرد هدفی که برای شما دارد همه از گزینه‌هایی هستند که در قیمت شکلات بار می‌توانند دخیل باشند.

سخن آخر:

ما سعی کردیم در این مقاله شما را با شکلات پروتئین بار و محصولاتش بیشتر آشنا سازیم. با این وجود بهتر است بدانید که مصرف این مکمل‌ها دارای عوارض جانبی است و در استفاده از آن‌ها باید کمی احتیاط کنید. توصیه ما به شما این است که اگر از مشکلات کلیوی و کبدی رنج می‌برید در مصرف شکلات پروتئین بار بیشتر محتاط باشید. چرا که مصرف بیش از اندازه پروتئین سبب می‌شود؛

کلسیم نتواند به خوبی جذب بدن شود که این امر خود باعث بیماری پوکی استخوان خواهد شد. ینابراین اگر مشکل استخوانی دارید؛ بهتر است قبل از استفاده این مکمل‌ها با پزشک خود مشورت نمایید. مصرف این مکمل‌ها اگر در حد تعادل نباشد؛ می‌تواند به وجود آورنده بیماری‌هایی از قبیل، نفخ، یبوست و گاز معده شود.



برچسب‌ها: انرژی بار ، انواع پروتئین بار خارجی ، بهترین پروتئین بار ، پرو بار ، پرو بار آبیش ، پرو بار رژیمی ، پرو بار وی ، پروتئین بار ، پروتئین بار 40 ، پروتئین بار آبیش ، پروتئین بار از کجا بخریم ، پروتئین بار اصل ، پروتئین بار ایرانی ، پروتئین بار بدنسازی ، پروتئین بار برای افزایش وزن ، پروتئین بار برای بدنسازی ، پروتئین بار چربی سوزی ، پروتئین بار چند گرم پروتئین دارد ، پروتئین بار چیه ، پروتئین بار خارجی ، پروتئین بار خانگی ، پروتئین بار داروخانه ، پروتئین بار کارن ، پروتئین بار لاغری ، پروتئین بار وگان ، پروتئین بار وی ، خرید آنرزی بار ، خرید پرو بار ، خرید پروتئین بار ، خرید پروتئین بار از ایمالز ، خرید پروتئین بار از بادی من ، خرید پروتئین بار از ترب ، خرید پروتئین بار از داروکده ، خرید پروتئین بار از دیجی کالا ، خرید پروتئین بار با وی ، خرید پروتئین بار کارن ، خرید شوکو بار ، خرید شکلات بار ، خرید شکلات بار آبیش ، خرید شکلات پروتئین بار دیجی کالا ، خرید شکلات پروتئین وی ، خرید شکلات پروتئینی ، خرید شکلات وگان ، خرید شوکو بار لاغری ، خرید فیتنس بار ، خرید کنجی بار ، خریدپروتئین بار از ترب ، خریدپروتئین بار از دیجیکالا، خریدپروتئین بار از دیجی کالا ، خریدپروتئین بار از مکمل شاپ ، شکلات انرژتیک بار، شکلات انرژی بار ، شکلات انرژی بار داروکده ، شکلات بار ، شکلات بار 40 درصد ، شکلات بار آبیش ، شکلات بار ایرانی ، شکلات بار بدنسازی ، شکلات بار پروتئین ، شکلات بار پسته ، شکلات بار پسته ای ، شکلات بار تبریز ، شکلات بار داروکده ، شکلات بار در تهران ، شکلات بار رژیمی ، شکلات بار وی ، شکلات پروتئین بار ، شکلات پروتئین بار خارجی ، شکلات پروتئین بار دیجی کالا ، شکلات پروتئین بار رژیمی ، شکلات پروتئین بار کارن ، شکلات پروتئین وی ، شکلات پروتئینی، شکلات خام خاری ، شکو بار آبیش ، شوکو بار ، شوکو بار وگان، شیرینی شکلات بار، طرز تهیه شکلات بار ، فیتنس بار ، فیتنس بار آبیش ، قیمت پروتئین بار ، قیمت شکلات بار ، قیمت شکلات بار آبیش ، قیمت فیتنس بار ، کالری پروتئین بار ، کلسی بار ، کلسی بار آبیش ، کلسیم بار ، کنجد بار ، کنجی بار ، کنجی بار آبیش ,

|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان tanzkadeh و آدرس tanzkadeh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 145
:: کل نظرات : 18

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 19

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 92
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 2030
:: بازدید ماه : 47901
:: بازدید سال : 110930
:: بازدید کلی : 1122397